A környezettudatos vállalkozások szemlélete

Magyarország 2004-es Európai Uniós felvétele a környezetvédelmet egyre fontosabb szerephez juttatta a magyar politika és üzleti élet minden részében. Az EU megköveteli, hogy harmonizáljuk környezetvédelmi szabályainkat, valamint azok gyakorlati alkalmazását. Ahhoz, hogy ez a folyamat sikeres legyen, a jogrendszer reformját az üzleti környezetre vonatkozó környezetvédelmi előírások erősebb alkalmazásának kell kísérnie. Ezt csak az emberek gondolkodásmódjának megváltoztatásával lehet elérni; a fogyasztók, üzletemberek és állami alkalmazottak esetében egyaránt. A jövőbeli stratégiák kidolgozása előtt elengedhetetlen a jelenlegi helyzet megértése, hogy lehetséges megoldásokat fogalmazhassunk meg ezekre a problémákra.

Bizonyos források alátámasztják, hogy

a magyar cégek közepesen környezettudatosak. Egyrészt találunk olyan cégeket, amelyek egyáltalán nem környezettudatosak (5%), másrészt olyan cégeket is találunk, amelyek abszolút környezettudatosságot gyakorolnak (3%). Ez azt jelenti, hogy a magyar vállalatok többsége közepes szintű környezettudatossággal rendelkezik (46%). Sőt, az is látható, hogy a súlypont inkább a kevésbé környezetbarát magatartás (24%), mintsem a környezetbarátabb magatartás (22%) felé mozdul el.

A környezetbarát szemlélet beépülése

Leggyakoribb terület, ahol a magyar cégek zöld üzleti szemléletet valósítanak meg, a feldolgozóipar, ezt követi az értékesítés és a marketing. Ez kellő alapot ad egy ökomarketing stratégia kialakításához, és a jövőbeni piaci keresletet is jelzi, ha a stratégiai döntések meghozatalakor a fenntarthatósági kritériumokat is figyelembe veszik. A magyar cégek tisztában vannak vele, hogy hosszú távon csak a csikorgó tiszta cég imázsuk garantálhatja a sikert.

A környezettudatos gyártás

Úgy tűnik, hogy a legtöbb vállalat környezettudatos, különösen a több évtizedes cégek. Az RT forma cégek kevésbé környezetkárosító gyártási eljárásokat alkalmaznak, mint mások. Az ipar és az egyes cégek is környezetbarátabb válnak az árbevétel növekedésével, kivéve az évi 50-100 millió forintos bevétellel rendelkező cégeket. A nyilvános pályázati tanúsítvánnyal rendelkező vállalatok gyártási folyamataikban valószínűleg nem lesznek környezettudatosak. A vegyiparban, az építőanyag- és az élelmiszeriparban működő gyártó cégek nagy valószínűséggel a gyártás során tisztában vannak a környezeti tényezőkkel; a textil- és ruházati ipar a legkevésbé valószínű.

Mi a szervezetfejlesztés?

A szervezetfejlesztés (OD) az egyéni személyiség hatékonyságának javításának folyamata, és az érzelmi, szociális, intellektuális és spirituális dimenziók hatással vannak egymásra. Ez az emberi fejlődés új perspektívája sajátos szempontokkal, amelyek lehetővé teszik a célok (pl. személyes fejlődés) elérését az egyének és csoportok kollektív erőfeszítései révén, saját potenciáljuk tudatosítása és a munkavégzéshez szükséges új képességek elsajátítása érdekében.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Visszajelzés
guest

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments